Kapako, Namibië

Deel 4

12 oktober 2017 - Kapako, Namibië

Woensdag 11 oktober

Wij bevinden ons op dit moment in het Bwabwata Nat. Park. Wij zouden vandaag niet zo vroeg opstaan maar om 6 uur was ik wakker en ben er maar uitgegaan. Lekker gedouched en daarna op onze vlonder aan het water gaan zitten en met mijn foto's aan de gang. Vlak daarna kwam ook de rest en zaten wij om 7 uur te ontbijten aan de Kwano River met het gebrom van de nijlpaarden op de achtergrond. Na het ontbijt hebben Jos en ik afgewassen en zijn de dames de was gaan doen. Om 8.30 uur hing de was en was alles in kannen en kruiken. Rond 9 uur onze spullen gepakt en zijn wij naar de lodge gelopen. Daar kan je heerlijk in de schaduw zitten en heb je een prachtig uitzicht. Het gaf ons tevens de mogelijkheid om alle apparatuur weer op te laden en, niet onbelangrijk, weer een verslag te versturen. Terwijl wij daar zaten en koffie dronken kwam er ineens een kudde van wel 70 a 80 olifanten het bos uitzetten om aan de rivier te drinken. Wat een imposant gezicht is dat zeg. Het was niet zo heel dichtbij maar toch heel indrukwekkend. Deze kudde was nog niet vertrokken of de volgde kleinere kudden kondigde zich al weer aan. Wij hebben daar tot 12.45 gezeten. Toen terug naar de camper want ik moest nog bellen met Bobo campers want ik heb problemen met mijn waterpomp en kan dus het toilet niet doorspoelen. Over 2 dagen zijn wij in Rundu en daar kan ik hem laten maken. Wij gaan nu zo warm eten want om 16.00 uur hebben wij een safari geboekt. Daarover later meer. De macaroni was door de dames heerlijk klaar gemaakt, dus lekker gegeten. Het is zo bloedverziekend warm dat wij besloten om maar eerder naar de lodge te lopen en daar lekker in de schaduw te wachten op de safari. Om 15.45 uur kwam de gids ons halen. Wij hadden een hele safariwagen alleen voor ons vieren, dus lekker de ruimte en konden allemaal aan de zijkant zitten. Het eerste wat wij zagen waren warthogs (wratten zwijnen). Daarna weer veel impala's, kudu's en nijlpaarden. In de verte zagen wij een kude olifanten dus daar reden wij naar toe.  En jawel hoor daar zagen wij ze lopen en in een mum van tijd stonden wij tussen ze in. Het was een kudde van meer dan honderd olifanten. Wij werden aan alle kanten ingesloten en konden geen kant meer op, sommige stonden op nog geen 5 meter afstand. Een van de olifanten werd een beetje aggerssief en begon te dreigen maar toen de gids de motor starte droop hij af. Er zat niets anders op dan wachtden tot ze verder trokken en wij weer verder konden rijden. Het heeft zeker een half uur geduurt voordat het zover was. Even later kwamen wij bij de rivier uit en stond er weer een wat kleiner kudde olifanten die aan het drinken en het spelen waren. Dus weer even wachten todat wij er door kon den. Later zagen wij nog een grote kudde buffels, giraffen, Red Lechwes (water antilope), sabel antilope, tsessebe (antilope soort) en als klap op de vuurpijl ook nog een leeuw. Voor ons kon de dag niet meer stuk. Het begon inmiddels ook wat te schemeren dus tijd om terug te keren richting lodge. Wij mochten er nog even uit om de benen te strekken en daar liepen Baboons rond. Onderweg zag de gids nog een uil die Klazien en Ik niet konden ontdekken Jos en Yvonne wel. Om 19.00 uur waren wij weer op de camping. Wat gegeten en gedronken en wat zitten kletsen. Om 21.00 gaan slapen.

Donderdag 12 oktober

Vanmorgen waren wij weer vroeg op. Dat gaat inmiddels vanzelf. Na het douchen en het ontbijt om 8 uur gaan rijden. Wij moesten eerst weer 13,9 km door zand en boswegen terug rijden naar de hoofdweg. Dit ging zonder problemen. Daar aangekomen moesten wij eerst de banden weer op spanning brengen voordat wij verder konden. Het was een rit van 190 km naar Divundu waar wij boodschappen hebben gedaan en de tank weer vol gegooid. Dat moet je hier bij iedere gelegenheid doen want je weet nooit hoelang het duurt voordat je weer een benzinepomp tegen komt. Daarna was het nog zo'n 25 km naar de volgende overnachtingsplek, de River Dance Lodge. Wij hebben hier een prachtige plek met prive sanitair, aan de oever van de Okavango River en aan de overkant ligt Angola. Klazien heeft heerlijke eiertosties gemaakt. Vanavond gaan wij bbq'n.

1. Fred en Ingrid:
    12 oktober 2017
    Geweldige ervaring zo tussen de olifanten, wel spannend. Geniet van jullie vakantie.
  2. Loes:
    12 oktober 2017
    Wat een belevenissen allemaal. Gaaf zeg al die dieren, die jullie gezien hebben. En wat een mooie foto's. De tijd gaat wel snel. Lekker genieten allemaal. Groetjes G en L
  3. Diny jacobs:
    12 oktober 2017
    Prachtige foto's echt zo mooi