rondreis Kroatie

7 september 2022 - Dubrovnik, Kroatië

4-9-2022

Vandaag een rustige dag, dus wat langer blijven liggen, toen we opstonden was het licht bewolkten en al lekker warm. omdat we gisteren eigenlijk alles al van de oude stad van Dubrovik hadden gezien hebben we het er vandaag maar van genomen. Rustig op ons gemak ontbeten en na de koffie naar het strand. Het was een kiezelstrand, dus blij dat we waterschoenen bij ons hebben. We hebben daar heerlijk gezeten en zijn ook nog het water in geweest. Dat was best lekker, want het water had best een lekkere temperatuur. Rond 13.00 uur weer weer terug naar de camping want ik wilde wel heel graag de F1 van Zandvoort zien. Gisteravond werden we nog getracteerd oo een live hard rock concert op de camping. Wat een takke herrie en het duurde ook nog eens tot 1 uur 's nachts. begrijp niet dat ze zoiets op een camping organiseren. Toch maar om 22.00 uur naar bed gegaan en na 1 uurtje te hebben gelezen gaan slapen en zijn, ondanks de herrie toch snel in slaap gevallen. Morgen weer een reisdag.

5-9-2022

Vandaag verlaten we Dubrovnik en gaan naar Zaostrog, een klein plaatsje op zo'n 2,5 uur rijden ten noorden van Dubrovnik. Onze camping ligt pal aan zee dus dat wordt 2,5 dag genieten. We waren om 12.30 uur op de camping, en het was maar goed dat we gereserveerd hadden want de camping staat bomvol. We hebben een heerlijke schaduw plek en dat is maar goed ook want het is in de volle zon bijna niet uit te houden. We zijn zowel op de heen- als de terugweg naar Dubrovnik over de onlangs geopende brug gekomen die het het onderste stuk van Kroatie verbind met het noorden, zodat je niet meer door Bosnie en Herzegovina hoeft te rijden en binnen 50 km 2 keer de grens moet passeren. Echt een hele verbetering. Ook het strand hier bestaat uit kiezelsteentjes en het is maar een hele smalle strook, die bomvol ligt met badgasten. Dus dat wordt morgen bijtijds naar het strand om nog een schaduw plekje te bemachtigen. Maar dat is van latere zorg. Wel voor het comfort net 2 strandmatjes gekocht, want op je handdoekje op die keizelsteentjes liggen is wel erg spartaans. We hebben lekker lang buiten kunnen zitten. Het was de eerste avond dat het echt kon. alle eerdere avonden koelde het echt snel af. Morgen naar het strand.

6-9-2022

Vandaag dus een stranddag. Ondanks dat we alle tijd hadden was iker toch weer om 7.30 uur uit en ben maar gelijk vers brood bij de bakker gaan halen. Om 9 uur waren we er helemaal klaar voor en zijn we naar het strand gelopen, en we waren niet eens de eerste. Diverse mensen hadden hun plekje algereserveerd door er matjes, stoelen e.d. neer te leggen. het is verstandig om een plekje in de schaduw uit te zoeken want in de volle zon s het niet uit te houden. We hebben lekker gezwommen, gelezen en mensen gekeken en zo kom je de tijd wel door. Rond 14.00 uur had ik er genoeg van. Ondanks de matjes die we gekocht hadden kreeg ik toch wel een zere kont van het kiezelstrand en zijn we terug naar de camper gegaan. Na het eten nog van de zonsondergang genoten en na de koffie nog een spelletje gedaan. De wifi verbinding is op deze camping niet zo geweldig, de verbinding valt om de haverklap weg.

7-9-20222

Wat een dag, we hadden gerekend op een heerlijke rustige stranddag maar dat liep volledig anders. Om 9 uur hadden wij ons uitgebreid geinstalleerd op het strand, toen ik ineens onrustig werd en dacht er klopt iets niet. Wat de aanleining was weet ik niet maar het zat mij niet lekker. Dus ik terug naar de camper en naar de reisplanning gekeken. Mijn gevoel klopte, We zouden hier maar 2 nachten blijven en vandaag naar Split reizen. Dus zat er niet anders op, opbreken van het strand, de camper reis klaar maken en vertrekken richting Split. Een beetje een tegenvaller maar ja we moesten van de camping af want onze plek was al weer verhuurd. Dus op naar Split waar we rond 13.00 uur aankwamen. Hier kregen we onze volgende tegenslag te verwerken, de camperplek die we op het oog hadden bleek niet meer te bestaan en een andere was er niet in Split. Wat nu te doen? Split ging het niet meer worden. Goede raad was duur dus op naar de volgende camping die we vanaf morgen gereserveerd hadden en hopen dat we er vandaag al terecht konden. Gelukkig was het maar 1,5 uur rijden dus dat viel wel mee. Rond !4.30 kwamen we op de camping aan en gelukkig had hij nog een plekje vrij. Niet onze reserveerde plek want die komt morgen vrij maar we konden hier gelukkig wel alvast verblijven. Dat was een hele opluchting. Het is een kleinschalige camping direcht aan zee. Onze tijdelijke plek is niet veel bijzonders maar de gereserveerde plek geeft uitzicht op de zee. Het is een soort van terrascamping. Er is hier geen strand, daarvoor moet je eenstukje lopen. Maar je kan hier wel de zee in als je wil. Split bleek de enige plek die ik niet kon reserveren en gaf dus een probleem. Ben blij dat ik alle andee campings gereserveerd heb want het is hier nog volop hoogseizoen en de campings staan bomvol. We staan hier dus nu 4 i.pv. 3 nachten. We gaan het beleven.

1. Wietske & JW Boks:
    7 september 2022
    Heerlijk verslag alsof we het zelf beleven. Nog veel plezier en genoegen samen. Liefs
  2. Diny:
    7 september 2022
    Weer met veel plezier jullie reisverhaal gelezen, wat een belevenis nog heel veel plezier en veilige kilometers