rondreis Kroatie

15 september 2022 - Zadar, Kroatië

14-9-2022

Vandaag gaan we naar Zadar, zo'n 70km noordelijker. Zadar is, net vele andere plaatsjes aan de kust, van oorsprong een oude vestingstad. Kompleet met stadspoort en vestingmuren. Omdat de weersvooruitzichten voor de komende dagen niet echt geweldig zijn en het vandaag nog een prachtige dag is, hebben we besloten vroeg te vertrekken en eerst een bezoek aan de oude stad te brengen en daarna naar de camping te gaan. Dus om 7.45 uur gaan rijden, we waren toch wakker, en een uurtje later waren we bij de parkeerplaats die we uitgezocht hadden. Helaas stond die al helemaal vol. Wat nu? Goede raad is duur maar we hadden gezien dat er vlakbij een Lidl was, dus daar naar toe gereden in de hoop dat we de camper daar konden parkeren. En ja hoor plek zat. Dus Camper daar neer gezet en naar de oude stad gelopen. Het was best een aardige vesting, maar niet zo spectaculair. Wel blij dat we het op deze manier gedaan hebben en niet morgen met het openbaar vervoer. Ik zou Zadar niet echt aanraden om te bezoeken. Na terugkomst bij de camper boodschappen gedaan bij de Lidl en daarna door naar de camping, waar we rond 13.00 uur waren. Het is een mooie camping met mooie ruime plaatsen. Alleen kregen wij in eerste instantie een plek toegewezen met een boom in het midden. Toen we de camper er hadden neergezet kon de luifel niet meer uitgezet worden. Dus terug naar de receptie en om een andere plek gevraagd. Nu staan we op een mooie ruime plek. De camping heeft een mooi zwembad met heel veel ligstoelen, een strand, supermarkt, restaurant en een geweldig sanitair blok met heel veel douches, toiletten en wastafels. Het is nu nog steeds prachtig weer met een heerlijke temperatuur. Je merkt overigens wel dat we al in half september zitten want 's avonds en 's nachts koelt het best behoorlijk af. Dus 's avonds lang buiten zitten zit er niet meer in.

15-9-2022

Vandaag een zwaar bewolkte dag en af en toe een klein buitje. De temperatuur is nog steeds goed, dus toch nog geregeld lekker buiten gezeten. Het was in ieder geval niet het erge slechte weer wat voorspeld was, gelukkig maar anders hadden we de hele dag binnen moeten zitten. Dus een rustige gehad met veel lezen. Verder valt er niet veel over te melden. Morgen weer een kort rit, zo'n 5 kwartier rijden. We gaan naar het Nat. Park Paklencia. De weersvooruitzichten zijn niet zo best maar hopelijk zitten ze er net zo naast als vandaag.

1. Wietske & JW Boks:
    15 september 2022
    Mooi dat de temp. nog steeds goed is. Volgens JW. Een luifeltje hier en een luifeltje daar, daarna karren maar. Hier is het sinds vandaag ook fris en regenachtig. Vanavond eerste kaars weer aan gestoken.
    Alle voorbereidingen net afgerond om half november naar Fuengirola (Embajador, tot half januari) te vertrekken. Gaan uit van een goede JW uitslag omdat hij zich uitstekend voelt en hebben verlangens naar Spanje. Nog veel plezier en straks voorzichtig weer huiswaarts. Liefs